tisdag 2 april 2013

Glad!

När vi köpte huset förra våren och en del av trädgården "paxats" för den kommande trädgården kunde jag äntligen börja se en framtid med självhushållning. Tanken på att delvis kunna vara självförsörjande har alltid tilltalat mig, (men aldrig tidigare varit möjlig i en lägenhet i stan) och att kunna odla egna grödor och konservera för att kunna äta senare tilltalar mig verkligen.

Med jämna mellanrum brukar jag titta in på second hand affären i stan och leta i bokhyllorna och äntligen har jag fått tag på boken som jag letat efter i nästan ett år!

Hemkonservering - handbok i konservering av bär, frukt och grönsaker från 1946. 


Boken tar upp dels hur man gör sylt, mos, marmelad, saft, gelé, ättiksinläggningar och dels hermetisk inkokning och sterilisering i ugn vilket är precis vad jag behöver information om.

1 kommentar:

  1. Oj, vilket fynd!
    Massor av odling ska det bli, förstår jag.
    Ska bli spännande att få följa med!
    Ulrika

    SvaraRadera